Ferrero kondigt opening van Singapore Innovation Center aan

Het innovatiecentrum zal fungeren als de Aziatische hub voor innovatie van Ferrero Giovanni Ferrero viert de opening

Singapore
Ferrero kondigt de officiële opening van het Ferrero Innovation Center in Singapore aan: het eerste Aziatische innovatiecentrum van het bedrijf, gevestigd in het hart van een van 's werelds meest vooraanstaande innovatie-ecosystemen.

Het nieuwe centrum is ontworpen om de positie van Ferrero als wereldwijde innovatieleider te versterken en zal meerdere strategische innovatieafdelingen huisvesten op het gebied van gezondheid en voeding, nieuwe grondstoffen en productonderzoek en -ontwikkeling, consumenteninzicht en prognoseactiviteiten.

In het innovatiecentrum van Ferrero, dat steun heeft ontvangen van het Economic Development Board (EDB) van Singapore, zal een multidisciplinair team van experts op het gebied van voedingswetenschappen, biotechnologie, voeding, consumenteninzichten, materiaalwetenschappen en ontwerp gebruikmaken van het levendige ecosysteem van Singapore om het innovatieproces te stimuleren.

Chief Executive Officer van Ferrero, Giovanni Ferrero, zei ter gelegenheid van de openingsviering van het nieuwe innovatiecentrum van Ferrero het volgende: “Innovatie is altijd een kernwaarde voor Ferrero geweest. Onze producten zijn het resultaat van een grote passie voor kwaliteit en onderzoek. Het innovatiecentrum in Singapore zal Ferrero ondersteunen in zijn aanhoudende zoektocht naar innovatieve technologische oplossingen om onze consumenten producten te bieden van de hoogste kwaliteit die altijd nieuwe smaakdimensies leveren.”

Dr. Beh Swan Gin, voorzitter van de Economic Development Board van Singapore: “Ferrero’s besluit om zijn eerste wereldwijd innovatiecentrum in Azië, in Singapore, te vestigen, weerspiegelt het belang van de zich snel uitbreidende consumentenmarkten in Azië, en onderstreept de positie van Singapore als de vooraanstaande hub op het gebied van voedsel en voeding in de regio. We kijken uit naar de samenwerking van Ferrero met partners in Singapore om een uniek productaanbod te ontwikkelen.”

Het besluit om het Ferrero Innovation Center in Singapore te vestigen, werd gemotiveerd door de strategische locatie van Singapore in Azië en de prominente rol van het land binnen de wereldwijde wetenschappelijke onderzoeksgemeenschap, met onder andere het Agency for Science, Technology and Research (A*STAR) en relevante universiteiten.

Singapore vertegenwoordigt een dynamische en innovatieve omgeving waar wetenschappelijk talent en resources worden gecombineerd met gevarieerde Aziatische consumentengroepen. Dit biedt een ideaal platform voor het experimenteren met nieuwe technologieën en grondstoffen met als doel het ontwikkelen en testen van nieuwe producten in een strategisch belangrijke markt voor Ferrero.