Ferrero steunt onderzoek en ontwikkeling in de hazelnootsector

met de 'FERRERO HAZELNUT AWARD CONTEST'

Donderdag 21 mei 2015

• Een geweldige kans voor doctoraatsstudenten en onderzoekers wereldwijd om hun bijdrage te leveren aan innovatie in de hazelnootteelt
  • Een beurs van € 150.000 voor de uitwerking van het beste idee
  • De projecten die op de tweede en derde plaats eindigen, ontvangen ieder € 5.000
  • De subsidie kan worden aangevraagd via de website http://www.hazelnutcompany.ferrero.com/
  • De uitreikingsceremonie vindt plaats tijdens ExpoMilano 2015 waar Ferrero aanwezig is als ‘Confectionery Specialties Official Partner’

De Ferrero Groep is marktleider in zoetwaren en bekleedt wereldwijd de derde plaats in de categorie chocolade en snoepgoed. Onlangs richtte de Groep de Ferrero Hazelnut Company op, een bedrijfsstructuur die alle activiteiten met betrekking tot de toevoerketen van hazelnoten samenbrengt. De Ferrero Hazelnut Company lanceert nu de ‘FERRERO HAZELNUT AWARD CONTEST’, een wedstrijd die als doel heeft onderzoek en innovatie in de hazelnootsector te ondersteunen en bevorderen.

Aan de deelnemers met het beste en potentieel meest haalbare projectidee worden onderzoeksbeurzen ter waarde van in totaal € 160.000 uitgereikt. De voorstellen worden beoordeeld op basis van een aantal vastgestelde criteria: innovatie, duurzaamheid, overdraagbaarheid, en uitvoerbaarheid binnen een redelijke termijn.

De wedstrijd richt zich op doctoraatsstudenten en onderzoekers van universiteiten en andere non-profit onderwijs- en onderzoeksinstellingen wereldwijd. De deelnemers kunnen kiezen uit vier thema's die te maken hebben met verbetering, innovatie, duurzaamheid en nieuwe strategieën in de hazelnootteelt. Ze werken een project uit rond onderzoek of ontwikkeling in het thema van hun keuze.

De voorstellen worden beoordeeld door een externe, internationale en volledig onafhankelijke wetenschappelijke commissie van de prestigieuze Italiaanse Universiteit ‘Università Cattolica del Sacro Cuore di Piacenza’, gecoördineerd door Professor Lorenzo Morelli, decaan van de faculteit landbouw, voedsel en milieuwetenschappen.

Ferrero nodigt de drie winnaars uit op ExpoMilano 2015, waar het bedrijf zijn initiatieven rond maatschappelijk verantwoord ondernemen voorstelt. De winnaars krijgen een ‘Special Award-pakket’ dat recht geeft op deelname aan de Ferrero Hazelnut Award Ceremony die half september plaatsvindt op de site van de wereldtentoonstelling evenals een bezoek aan de Expo, aan de Ferrero fabriek in Alba (CN), aan de hazelnootboomgaarden en aan andere verwante landbouw- en voedselverwerkingsbedrijven in de streek.

Deze subsidie getuigt opnieuw van de Ferrero Groep’s streven naar het hoogste niveau van kwaliteit en innovatie en haar sterke betrokkenheid bij duurzame landbouw en milieubescherming; aspecten die de Groep wereldwijd succesvol hebben gemaakt.

Projectvoorstellen kunnen worden ingediend via de internationale website http://www.hazelnutcompany.ferrero.com. De deadline voor de projectaanvraag is 30 juni 2015.

Bezoek de website voor meer details over het project, de aanvraagprocedures en de richtlijnen voor het indienen.

Valerie Bruyninckx Perscontact at Protein Health Communication