Ferrero viert het 25-jarige bestaan van de productievestiging in Aarlen, die voor de Groep nog steeds van fundamenteel belang is.

Woensdag 10 september 2014 — Al 25 jaar lang baat Ferrero een productievestiging in Aarlen uit. Toen de fabriek in 1989 in het zuiden van België werd opgericht, had de werkgelegenheid bijzonder zwaar te lijden onder de crisis in de staalindustrie. Ferrero mocht dan ook op een zeer enthousiaste ontvangst rekenen. Ook vandaag is Ferrero Ardennes nog steeds een toponderneming in de provincie, zoals het bedrijf dat in zijn sector ook is op wereldniveau. Ferrero wil deze kwarteeuw aanwezigheid samen met alle inwoners van Aarlen vieren.

Een performante productievestiging en een werkgever met een luisterend oor

Sinds de officiële opening in 1990, in aanwezigheid van Zijne Majesteit Koning Boudewijn, is de fabriek in Aarlen voortdurend blijven groeien en uitbreiden. Dankzij enkele investeringsgolven, goed voor € 55 miljoen tussen 2005 en 2012, werden de bedrijfsinstallaties verbeterd, zodat Ferrero met meer flexibiliteit en onafgebroken aandacht voor kwaliteit en milieu de diverse productgamma's kan produceren. Met een eigen warmte-krachtcentrale wekt de fabriek bijna 60% van haar behoefte aan elektriciteit, stoom en warm water op. De strenge normen die het bedrijf hanteert voor onder meer de systemen voor kwaliteitscertificering, voedsel- en milieuveiligheid, dragen ongetwijfeld bij tot het succes van de Ferrero-producten.

Ook de werkgelegenheid ging in stijgende lijn. Oorspronkelijk zouden 110 banen worden gecreëerd, maar dat werden er al snel 300. Inmiddels heeft Ferrero Ardennes gemiddeld 700 vaste werknemers in dienst, een cijfer dat kan oplopen tot 1000 rond Pasen en in de eindejaarsperiode. De werknemers staan overigens nog steeds centraal in de onderneming. Ze worden bijvoorbeeld thuis opgehaald en aan het einde van de werkdag terug naar huis gebracht via een systeem van pendelbussen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bijna 30% van het personeel al 21 jaar of langer in het bedrijf werkzaam is.

Elke dag rollen miljoenen chocoladelekkernijen van de band

De productievestiging in Aarlen maakt voornamelijk KINDER SURPRISE®, KINDER SCHOKO-BONS® en RAFFAELLO®, die vervolgens worden uitgevoerd naar 45 landen wereldwijd. Het gaat dus om topproducten van de Groep; de SCHOKO-BONS® worden uitsluitend door Ferrero Ardennes gemaakt voor de hele wereld. De cijfers zijn indrukwekkend: bijna 18 miljoen KINDER SCHOKO-BONS®, 2 miljoen KINDER SURPRISE®-eieren en 4 miljoen RAFFAELLO’s® worden dagelijks geproduceerd. In 25 jaar tijd zijn hier dus al vele miljoenen chocoladelekkernijen voor jong en oud van de band gerold, tot hemels genoegen van de Belgische en buitenlandse consument.

Unieke producten met een onovertroffen smaak! De knowhow en kwaliteit zijn in de eerste plaats het resultaat van de zorgvuldige selectie van de ingrediënten, maar ook van de vele controles en smaaktests die worden uitgevoerd, van de inkoop van de grondstoffen tot de verkoop van de eindproducten.

Aarlen wordt voor de gelegenheid in een feestelijk jasje gestoken!

Een kwarteeuw aanwezigheid in Aarlen, dat moet gevierd worden… samen met alle inwoners van de stad! Ferrero Ardennes heet alle inwoners van Aarlen van harte welkom op 21 september, vanaf 11 uur, op Place Léopold. Er is animatie voor het hele gezin, muziek en een reeks lekkere verrassingen de hele dag door.

En omdat goed nieuws nooit alleen komt, viert Ferrero meteen ook de 40ste verjaardag van KINDER SURPRISE®, met onder meer een tentoonstelling van enkele legendarische collecties in de hal van het Justitiepaleis van 13 tot 21 september. Want wie herinnert zich niet dat gevoel van driedubbele opwinding bij het krijgen van een KINDER SURPRISE®? Het ongeduld om de surprise binnenin te ontdekken, de pret van steeds weer een nieuw speeltje, en natuurlijk ook lekker smullen van die heerlijke chocolade…

Funnyversary
Kinder Schoko-Bons