FERRERO WINT FAIRTRADE AWARD 2018

Ferrero mocht afgelopen week in Berlijn de Fairtrade Award 2018 in ontvangst nemen in de categorie Fabrikanten voor zijn inzet voor het Fairtrade Cocoa Program en zijn duurzame partnerschap met Fairtrade en de federatie van coöperatieven ECOOKIM.

Namens Ferrero Duitsland kunnen we bevestigen dat onze klanten en consumenten niet alleen veel belang hechten aan de ethische aspecten van onze grondstoffen, maar dat ook van ons verwachten. Daarom geloven wij ook in de werkwijze van Fairtrade. Door samen te werken met Fairtrade wil Ferrero de inkomsten van cacaotelers verhogen en hen betere toekomstperspectieven bieden. Tegelijkertijd helpt dat ons om onze belofte in te lossen om uiterlijk 2020 100% duurzame cacao te gebruiken voor alle producten van Ferrero”, aldus Carlo Vassallo (woordvoerder van de raad van bestuur) en Stephan Nießner, beiden General Manager van Ferrero Duitsland.

“Het is een eer om deze prijs in ontvangst te mogen nemen. Dit hebben we kunnen bereiken door nauw samen te werken met onze partners Fairtrade en ECOOKIM. We beschouwen deze prijs dan ook als bewijs voor het feit dat wij dezelfde benadering en prioriteiten stellen als onze stakeholders”, zegt Aldo Uva, Chief Operating Officer van de Ferrero Groep.

Het partnerschap werd in 2014 opgestart met als doel de inkomsten van de cacaotelers en hun lokale gemeenschappen in Ivoorkust te verbeteren. Het partnerschap focust op cacaoteelt en de ontwikkeling van lokale gemeenschappen, mogelijkheden voor zelfmonitoring, sociale en duurzame ontwikkeling en het versterken van transparante partnerschappen voor lange termijn.