Het merk Kinder viert 50 jaar succes, innovatie en plezier voor jong en oud

Brussel, 1 augustus 2018 - Het merk Kinder van het Italiaanse bedrijf Ferrero viert dit jaar zijn 50ste verjaardag. Succesvolle innovaties die trouw blijven aan de geest van het merk hebben de afgelopen 50 jaar de sterke identiteit van Kinder gevormd. Vandaag is Kinder één van de topmerken in chocoladezoetwaren en aanwezig in maar liefst 125 landen. Kinder is een merk voor alle generaties en haalt het kind in elk van ons naar boven.

Een geschiedenis van innovatie voor het plezier van kinderen.

Het merk Kinder werd in 1968 in het Italiaanse stadje Alba opgericht met Kinder Chocolate, ontstaan uit de idee om kinderen een product te bieden dat speciaal voor hen ontworpen werd. Kinder maakte in 1976 zijn intrede op de Belgische markt met Kinder Surprise, bedoeld om kinderen blij te maken met Pasen. Kinder Chocolate, het vlaggenschip van het merk, werd een jaar later geïntroduceerd, in 1977, en in 1990 opgevolgd door Kinder Chocolate Maxi. Innovatie betekent ook de komst van Kinder in de categorie zuivel, met de introductie van vier nieuwe producten in België: Kinder Melkschijfje in 1994, bestaande uit dunne plakjes biscuit met daarin een eenvoudige crème van melk en honing, Kinder Pingui in 1997, Kinder Chocofresh in 2004 en Kinder Maxi King in 2006. In 1995 kwamen er cakes met Kinder Délice. In 2003 werd Kinder Chocolate with cereals geïntroduceerd. Kinder is ook een gezinsbeleving, en daarom biedt het merk sinds 1970 verpakkingen met meerdere producten om te delen, zoals de Kinder Schoko-Bons, die in 2005 op de Belgische markt verschenen. Sinds 1994 biedt Kinder ook een product dat meer aangepast is aan tieners: Bueno, een tussendoortje dat bestaat uit een krokant wafeltje omhuld met chocolade en gevuld met hazelnootcrème. Sinds 2009 is er ook de afgeleide versie met witte chocolade: Bueno White. Alle producten van het merk Kinder zijn het resultaat van grondig onderzoek. Ze worden gemaakt met zorgvuldig geselecteerde grondstoffen.

Een unieke identiteit die melk en chocolade combineert.

Het merk Kinder is niet alleen een eenvoudige lekkernij, maar biedt een onnavolgbare smaak op basis van een unieke combinatie van melk en chocolade. Het melkhart is omhuld door chocolade dat we in kleine, afzonderlijke porties aanbieden. Dat is het DNA dat Kinder sinds zijn ontstaan op elke nieuwe generatie producten overdraagt. Wie is er nog nooit verrast door de twee dunne lagen chocolade van een Kinder Surprise? Kinder Surprise, het bekendste product van Ferrero, arriveerde al in 1976 in België en werd snel populair. De ontdekking van een kleine verrassing binnen in een ei van chocolade en melk, wekt enthousiasme op bij de kinderen en creëert een bijzondere en unieke ervaring. Het speeltje in een Kinder Surprise wordt beschermd door een eigen ‘capsule’ dat in de afgelopen 40 jaar is blijven evolueren om almaar meer hygiëne en veiligheid te garanderen. Voor Kinder Surprise worden elk jaar meer dan 100 nieuwe educatieve speeltjes ontwikkeld. Maandelijks worden er meer dan 30 nieuwe ideeën voorgesteld, ongeveer één per dag. Alle speeltjes voor Kinder Surprise worden onderworpen aan strikte veiligheidstests en zijn gecertificeerd door verschillende Europese instituten.

Het vertrouwen dat het merk heeft opgebouwd en het plezier dat het de consument biedt, spreken vandaag alle generaties aan. Het merk Kinder is nu bekend over de hele wereld als een product dat al 50 jaar lang de jeugd van haar consumenten doet herbeleven. Volwassenen kennen Kinder al van kindsbeen af en blijven trouw aan de smaak en de ervaring.

Dit jaar viert Kinder zijn 50 jaar!

Kinder verrast al 50 jaar consumenten over de hele wereld met heerlijke chocolade. Om al onze consumenten te bedanken voor de vele jaren trouw, is het tijd om nu iets heel bijzonders terug te doen. En wat is er meer bijzonder dan een unieke wens in vervulling te zien gaan? Vanaf juli 2018 tot januari 2019 organiseren we op de website van Kinder (www.kinder.com/50) een wedstrijd waarbij 50 consumenten uit de Benelux hun grootste droom kunnen waarmaken.

In juli en augustus kunnen consumenten uit een lijst van 20 verschillende wensen op hun favoriet stemmen. De top 10 gaat door naar de volgende ronde. Hieruit kunnen consumenten vanaf september tot januari 2019 via een unieke code in de Kinder verpakkingen op de Kinder website hun favoriete wens winnen.

Als kers op de taart organiseren we in oktober 2018 een extra verrassing. Details daarover houden we nog even geheim, maar ze volgen snel via de website www.kinder.com/50.

Dankzij Ferrero Ardennes is Kinder ook een beetje Belgisch...

De fabriek met een uniek groeiverhaal

De productiesite van Ferrero Ardennes werd in 1989 in Aarlen geopend en creëerde snel nieuwe werkgelegenheid: van 110 medewerkers tot meer dan 300 in de drukkere seizoenen. De site ontwikkelde zich snel en telt vandaag 1.100 medewerkers in de drukke seizoensmomenten (Pasen, Sinterklaas en Kerst). De site is vandaag 1 van de 5 belangrijkste fabrieken van de Ferrero Groep.

België, producent van Kinder voor de hele wereld

Dagelijks worden er meer dan 15 miljoen Kinder Schoko-Bons geproduceerd. De Belgische fabriek is de enige producent ter wereld van deze kleine chocolade- eitjes: alle Kinder Schoko-Bons die wereldwijd worden gedistribueerd, worden in Aarlen gemaakt! De fabriek is ook de grootste producent van Kinder Surprise en produceert meer dan 2 miljoen eitjes per dag. Van dat productievolume is 96% bestemd voor export naar 45 landen.

Ferrero Ardennes

De fabriek doet er alles aan om de ecologische voetafdruk van haar productiesite zo klein mogelijk te houden. Niet alleen beheren zij nauwgezet hun energieverbruik dat voldoet aan het ISO 500001-energiebeheersysteem, ook het transport en de logistiek worden geoptimaliseerd, en het afval- en uitstootbeheer worden opgevolgd. Deze norm certificeert het beheerssysteem van energieprestaties. De fabriek van Aarlen is één van de eersten in de Groep dat sinds 2008 een eigen warmtekrachtcentrale heeft die in staat stelt om zelf meer dan 65% van zijn energiebehoeften te voorzien en de CO2 uitstoot te reduceren, overeenkomstig het Kyoto protocol. De site is ook volledig autonoom op het vlak van thermische energie (stoom en warm water).