NUTELLA® VIERT IEDERS UNIEKHEID EN LANCEERT 850.000 UNIEKE POTTEN IN LIMITED EDITION

Na het succes van de gepersonaliseerde etiketten, gaat Nutella® nog een stap verder. De Nutella® fans kunnen nu hun originaliteit uitdrukken door een unieke Nutella® pot te kiezen uit 850.000 limited editions, elk met een ander design. Dit is mogelijk dankzij een innovatieve technologie die Ferrero in staat stelt om voor elke Nutella® pot een uniek design te ontwerpen en printen.

In februari zet Nutella® de uniekheid van haar consumenten meer dan ooit centraal! Consumenten identificeren zichzelf meer en meer met de producten die ze kopen en wensen zo hun unieke karakter te benadrukken. Met deze limited editions wenst Nutella® in te gaan op deze trend en de exclusiviteit en uniekheid te bieden die de consument zoekt. Jouw gekozen Nutella® pot, zo is er maar één!

Nutella® effende het pad al voor personalisering met haar potten met naametiketten. De consumenten konden een pot smeerpasta kopen met hun naam erop en deze delen met familie en vrienden. Naar aanleiding van het succes van die campagne gaat het merk vandaag nog een stap verder en biedt het nu potten aan met een volledig unieke grafische vormgeving, onmiddellijk te kiezen in je favoriete winkel.

“Met deze limited editions brengt Nutella® hulde aan de unieke persoonlijkheid van haar fans! Onze consumenten kijken steeds meer uit naar exclusieve en gepersonaliseerde producten en diensten. Ze willen erkend worden als unieke individuen. Om aan deze vraag tegemoet te komen hebben we deze personalisering bedacht en hebben we 850.000 potten Nutella® op de markt gebracht die allemaal verschillend en uniek zijn”,

zo vertelt Jessica de Halleux, Marketing Manager Nutella België

EEN BAANBREKENDE INNOVATIEVE TECHNOLOGIE

Het feit dat elke pot uniek is, heeft Nutella® te danken aan een vernieuwde technologie. Voor deze sterk gepersonaliseerde campagne heeft de groep Ferrero samengewerkt met HP, dat software ontwikkelde die uniek is op de markt: HP SmartStream Mosaic. Dankzij deze software, die zooms en rotaties combineert, konden 850.000 designs gecreëerd worden op basis van een tiental motieven die speciaal voor Nutella® bedacht werden. Vanaf 26 februari, en zolang de voorraad strekt, kan elke Nutella® fan een eigen pot kiezen met het design die het best bij hem past!

ONDERSTEUNING VIA TELEVISIE EN DIGITAAL

Vanaf 26 februari lanceert Nutella® een reclamespot die gedurende drie weken te zien zal zijn. Deze gaat gepaard met een affichage- en een digitale campagne. De fans van Nutella® kunnen hun unieke pot ook ontdekken op de website Nutella.be via een applicatie in augmented reality. De internetgebruikers kunnen hun foto met hun unieke pot nadien ook delen op de sociale media met de hashtag #UniekZoalsJij.

OVER NUTELLA®: MEER DAN 50 JAAR GESCHIEDENIS EN PLEZIER

Nutella® werd in 1964 opgericht door M. Michele Ferrero op basis van het recept voor Gianduja, dat in 1946 werd bedacht door zijn vader, Pietro Ferrero – suikerbakker en oprichter van Ferrero – in de Italiaanse regio Piëmont. Nutella® wordt gemaakt van hoogwaardige ingrediënten die met de grootste zorg geselecteerd worden en volgens een streng en ambachtelijk geïnspireerd productieproces.  Dit maakt deze unieke smeerpasta zo geliefd bij miljoenen mensen wereldwijd. Vandaag is de beroemde smeerpasta met hazelnoten verkrijgbaar in ongeveer 160 landen. In 2014 vierde Nutella® zijn 50ste verjaardag. Nutella wordt in België verkocht sinds 1964 – al 54 jaar dus.